Pagina's

woensdag 11 april 2012

Een rondje hardlopen

klik-klak-klik-klak-klik-klak-klik-klak

onder me klinkt het ritme van de schoenen die hun passen blijven tellen op het rode asfalt, en in
mijn oren gonst de stem van Avril, maar toch is het alsof ik de stilte van het platteland om me heen
kan voelen.


klik-klak-klik-klak-klik-klak-klik-klak


een oudere vrouw staat stil en wijst me op iets wat in de lucht zweeft, ik volg haar vinger en glimlach als ik de ooievaar zie die het blauw doorklieft met de krachtige slagen van zijn vleugels.


klik-klak-klik-klak-klik-klak-klik-klak


een jongen komt me tegemoet, zijn sneakers tellen eveneens de  stappen over de weg maar sneller dan de mijne, zelfs van hier kan ik de koptelefoon zien die muziek zijn oren in blaast en onbewust vraag ik me af waar hij naar
luistert.

klik  -  klak  -  klik  -  klak  -  klik  -  klak

hij houd zijn pas even in als we elkaar dichter naderen, ik doe hetzelfde en kijk als betoverd toe hoe hij een pluk donkerblond haar uit zijn ogen veegt, hij grijnst even naar me en rent me dan voorbij.

      -      -      -      -       -       -  

ik kijk hem na, vergeet spontaan om door te rennen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten